Alla inlägg den 29 april 2008

Av Ingela - 29 april 2008 14:56

Är det något man förknippar med cancer, är det väl Radiumhemmet? Jag var där idag och träffade "min" onkolog. Professor och överläkare. Fint ska det tydligen vara när man har en ovanlig knöl. För ovanlig är han (det är väl självklart att det är en han, eller...). Så ovanlig att professorn sprang ut och hämtade en kollega för att hon skulle få se en sån knöl åtminstone någon gång under sin karriär. Men stopp och belägg, tänkte jag. Jag vill inte vara annorlunda. Jag vill bara ha en alldeles vanlig knöl som man bara opererar bort och sen är det bra med det. Kan vi inte backa bandet?


Det kunde vi naturligtvis inte. På fredag kör vi igång med cytostatikan. På fredag??? Men det går väl inte. Jag har ju så mycket att göra INNAN!!! Ska jag inte göra all röntgen först? Och port-a-cathen då? Den hinner jag väl inte få?


Men här sitter jag med en obönhörliga sanningen. Första cytokuren på fredag. I morgon ska hjärtat fystestas och allt annat får vänta. Hej och hå vad det går!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards