Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Ingela - 20 maj 2008 17:26

Idag var det dags för mig och Hemske Harald att visa upp oss. Jo, han fick ett namn för ett tag sen, min knöl, efter namnsdagen den 1 april.


Lite nervöst var det innan jag fick träffa "min" professor. Jag har ju både sett och känt att det har hänt saker. Det inflammerade området runt knölen har nästan försvunnit och jag tycker att det har känts som att Harald har krympt. Men säker var jag inte. Det kanske bara var önsketänkande.


När jag väl fick av mig tröja och BH, sprack den annars rätt bistre professorn upp i ett strålande leende och utbrast "Vad glad jag blir!". Oj, vad det var nära att jag slängde mig om halsen på honom. Stor stjärna i himlen till dig, Jonas! Nog hade Harald krympt alltid. Över förväntan. Vi var helt överens om att man då faktiskt kan stå ut med en hel del biverkningar och till och med en och annan helg på Radiumhemmet.


Besöket bjöd på fler goda nyheter. Skelettscinten visade inga metastaser. Yippee! Jag tog också mod till mig och bad honom att skynda på med en tid för port-a-cathen, vilket ledde till att jag gick därifrån med en bokad tid i morgon. Mina värden är godkända och på fredag blir det en ny dos av ET.


Det kändes så härligt att få lite positiva besked efter alla veckors oro, väntan och krämpor. Dessutom har magen äntligen lugnat ner sig och jag känner mig nästan frisk (ja, förutom Harald då...). Jag är redo för nästa slag i cancerkriget!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards