Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Ingela - 22 maj 2008 17:41

Igår tillbringade jag dagen på St Görans dagkirurgi, med att operera in port-a-cathen. Förhoppningsvis ska den förenkla min tillvaro rejält. Dels är den ingången till cytokurerna men kan naturligtvis komma till nytta om jag nu skulle bli inlagd igen.


Lite ont gjorde det när dom började skära men då fick jag mer bedövning. Jag tyckte själv att jag var vaken mest hela tiden och klagade lite på att det var dålig kvalitet på lull-lullet. Då skrattade dom och sa att jag hade sovit jättelänge. Sen minns jag inte så mycket mer. Jag fick ligga och vila en stund på uppvaket, sen fick jag äta så många smörgåsar som jag orkade och därefter var det bara att pallra sig hem.


Snälla Leif hade tagit ut hundarna, så jag kunde koncentrera mig på att vila. Tack!


När bedövningen släppte insåg jag att jag hade ONT. Riktigt ont! Jag hade legat med huvudet lutat snett uppåt och åt sidan i en och en halv timme och det kändes. Aj! Själva såren stramade lite men kändes annars rätt OK. Men nacken blev bara värre och värre. Jag försökte få tag på nån i "hundakuten" men ingen svarade. Lyckades pallra mig ut så att hundarna fick göra sina behov. Sen var det bara att försöka sova. Det gick inget vidare. Det blev väl nån kvart här och där. Idag känns det i alla fall lite bättre. Hoppas nu bara att porten fungerar i morgon.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards