Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Ingela - 13 juni 2008 19:10

... var väl inte världens bästa cytodag. Det började med att jag kände mig riktigt hängig när jag vaknade, sådär på gränsen till feber...


Sen skulle jag ta blodprov. Jag tyckte att jag var listig som flirtade till mig ett fingerprov. Det gick naturligtvis inte bra, så det blev ett finger till. Inget av hålen har läkt ihop än... 


Upp på avdelningen för att kolla febern. Jo, jag hade nästan feber. I höger öra. I vänster öra, däremot, var det tre tiondelar lägre, så jag fick klartecken att fortsätta.


Då hade port-a-cathen kloggat igen. Tre syrror var där och pumpade och hade sig, utan resultat. Dom fick spruta i något och sen var det bara att vänta och se. Och naturligtvis fick jag ett reservstick i armen, bara utifall att. Men jag älskar ju mina blåmärken, så vad gör det...


Det där dom sprutade in fungerade till slut, så jag kunde få min ET som planerat. Det tog bara två och en halv timme längre än planerat...


Även denna gång var jag lite civilt olydig och åkte hem så fort det bara gick. Den här gången har åtminstone kortisonet gjort lite större nytta, tror jag. I alla fall är jag inte helt slut än...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards