Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Ingela - 18 juni 2008 19:22

Skrev en dikt idag, för omväxling skull. Inget litterärt mästerverk men håll tillgodo:


Hur mår du?   

Det finns en fråga som börjar kännas riktigt svår

 

och det är den eviga frågan om hur jag mår

 

Jag förstår att du frågar för att du bryr dig om

 

men problemet är att så småningom

 

kommer frasen som gör mig så matt

 

”Du ser ju så pigg ut!” – men vet du att

 

strax innan du sa det var jag nära att somna

 

och just nu håller hela kroppen på att domna

 

Inte mår väl jag bättre av att du ljuger

 

jag vill ju bara känna att jag fortfarande duger

 

som jag är, spöklik och skallig, men ändå vid liv

 

vacklandes fram mellan gifterna utan alltför stora kliv

 

men så plötsligt inser jag att du nog

 

förväntat dig att se nån som nästan dog

 

Att inte heller du kan ha det så lätt

 

hur vet man egentligen vad som är rätt?

 

Så nästa gång du frågar, jag minns

 

att det handlar om att du vill visa att jag syns och finns

  

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards