Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Ingela - 24 juni 2008 07:16

Eller egentligen ska det väl stå mina bästa mediciner. För två är dom, mina "knähundar". Världens underbaraste berners Lordchamp Yeah Yeah Yoker (allt oftare kallad lill-Snokis) och Lordchamp Beautiful Busan (allt oftare kallad lill-Snorpan). Ända sen den 1 november 2002 har jag haft förmånen att få vakna varje dag med ett leende. Det finns inte stjärnor nog i himlen för dig, Adrienne, världens bästa uppfödare! Och det är inte bara för att du sålt hundarna till mig utan också för att du finns där, alltid redo att stötta och peppa och för ett gott skratt mitt i eländet.


Framför allt min store luns har varit ett kapitel för sig. Självständig och intelligent som få. Honom har man liksom aldrig tagit där man satt honom. Och Busan. Vacker men inte så särskilt smart. Men gör allt för att få matte nöjd (om det inte finns kaniner eller ekorrar i närheten för då gååår det bara inte).


Båda två har varit helt fantastiska under resan i cancerlandet. Mår jag dåligt en dag, accepterar dom utan knot att det blir en dag med mycket sova och lite promenader. Mår jag bättre en dag är dom genast redo att locka mig att leka lite. Och hela nätterna jobbar dom i skift, så att det alltid finns någon antingen i, eller strax nedanför sängen.


Utan hundarna hade det nog varit lätt att bli en präktig potatissäck, som möjligen hade rört sig mellan sängen och soffan. Nu tvingas jag ut i friska luften och får röra på mig, vare sig jag vill eller inte. Och det lär vara det viktigaste man kan göra för att påskynda sitt tillfrisknande.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards