Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Ingela - 7 juli 2008 19:17

Vaknade i morse avslappnad och på rätt gott humör. Tog det lite lugnt men orkade i alla fall städa lite i badrummet. Vid 11-tiden kände jag mig riktigt hungrig och bestämde mig för att ta reda på fläskfilén i kylen. Då gick strömmen. Ett par tusen hushåll i Bergshamra strömlösa och felsökning pågår var beskedet från Vattenfall. I stället för fläskfilé blev det ett glas filmjölk och en kall korv...


Utan ström och med regnet ösande ute var det inte så mycket annat att göra än att varva radiolyssnande, sömn och funderingar. Funderingarna rör sig just nu rätt mycket på operationen och det som komma skall efter den. Jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag vill ha i stället för det bortopererade bröstet. Och när jag vill ha det om jag nu ska ha något. Nu är det inte säkert att alternativet direktrekonstruktion ens existerar för mig eftersom det är planerat strålning. Just nu känns inte det som någon katastrof men det hinner väl svänga rätt rejält några gånger innan jag är i skarpt läge. Intressant det här att det faktiskt känns som en fördel, just nu, att jag inte placerades i normalfållan och opererades på en gång. Nu har jag en rimlig chans att fundera i lugn och ro.


Strax före tre kom strömmen tillbaka och fläskfilén kunde äntligen tillagas. Jag kan inte precis påstå att gorgonzolasåsen smakade som vanligt men ändå rätt gott faktiskt. Inte ens hundarna hade nån lust att vara ute i regnet, så det blev lite kaffe och mer TV-tittande under eftermiddagen.


Känner mig fortfarande rätt avslappnad och på gott humör. Några myrkrypningar har jag inte känt idag och det har inte ens kliat särskilt mycket. Om en halvtimme är det dags för spruta igen och då återstår det att se om jag har lyckats skaka av mig nojan. Det känns så nu i alla fall.



Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards