Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Ingela - 13 juli 2008 21:20

Idag har jag fått en hel del påminnelser om att en av cytons biverkningar är att man får en "gräddfil" rakt in i klimakteriet. Man blir liksom tant på riktigt. Men men, det hade väl ändå snart varit dags eftersom medianåldern för kvinnans menopaus lär vara 51 år. Problemet just nu är att jag är inne i den perioden när jag måste ha stenkoll på att jag inte får feber och då är det ju himla käckt att få en massa värmevallningar... Just nu är jag i alla fall väldigt lycklig över att jag köpte en luftvärmepump med AC-funktion.


Mellan svettattackerna har jag ägnat mig en del åt att läsa om mina cellgifter och vad forskningen har att säga om neoadjuvant (dvs före operation) cytostatikabehandling. Jag har tidigare försökt att hitta information om min ET-kombination men det har varit svårt att hitta särskilt mycket. Nu testade jag att i stället googla på Docetaxel, som är den aktiva subtansen i Taxotere, och Epirubicin och det gav betydligt fler träffar. Sån här läsning är naturligtvis stundtals rätt skrämmande men jag känner att det går att hantera, åtminstone så länge som Harald fortsätter att krympa. Och det känns det som han gör. Det ska bli väldigt spännande (och naturligtvis läskigt på samma gång) att få resultaten av mammografin i nästa vecka.


I morgon är det dags för blodprov igen. Nu har dom tyvärr semesterstängt på Radiumhemmets provtagning, så det är väl bara att ställa in sig på att få argumentera sig blå för att få ta ett fingerprov. Men jag ska inte måla fan på väggen. Provtagningscentralen på Norrtälje sjukhus ska få en ärlig chans. Det finns i alla fall en fördel och det är att det blir nästan tio mil mindre att köra.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards