Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

Vilken vidrig dag...

Av Ingela - 26 juli 2008 18:30

Jag sov inte mer än totalt tre timmar i natt. Tack för det, kortisonet. Och värmen förstås. Hela dagen har jag varit helt urlakad men ändå bara kunnat slumra till korta stunder. Utomhus har det bara inte gått att vara några längre stunder mer än i morse och nu på kvällen.


Idag har jag inte mått illa i alla fall, även om matlusten har varit tämligen obefintlig. Plåtsmaken börjar smyga sig på och smaklökarna fungerar sämre och sämre. Myrkrypningana har hållit på hela dagen och nu på eftermiddagen dök det upp en i och för sig väldigt lindrig form av "taxbett". Mer som bromsbett. Det hugger till lite här och där, gör ont en stund och sen ger det sig. Inte alls behagligt.


Jag har åtminstone inte haft flimret framför ögonen den här gången, förutom i onsdags. Det fick mig att tvivla på att kortisonet är skyldigt och minsann fanns det med i FASS som en mycket ovanlig biverkning av Taxoteren, visserligen vanligast vid infusionstillfället men ändå. Här prickar vi av biverkning efter biverkning. Det är väl snart bara förstoppning som jag har sluppit helt... Men i ärlighetens namn är det ju inte alla biverkningar som är särskilt besvärande. Det är mest skönt att kunna "skriva av" ett antal konstigheter som man kan vara rätt säker på att dom är övergående.


Klockan är snart sju. Det är 25,6 grader ute och 27,5 inne. Jag har stängt fönster och dörr och ACn står på för fullt, så det ska vara lite svalare när det är dags att gå in och vila. Någon särskilt mycket bättre nattsömn är väl inte att hoppas på men i morgon trappar jag ner till åtta kortisontabletter, så då ska det väl ordna till sig. Det ser ut som om det kan bli någon grad svalare framöver och det gör verkligen ingenting. Om detta är hundarna och jag helt överens.

 
 
Ingen bild

AC

27 juli 2008 16:49

Kära Ingela,
det har blivit ett behov för mig att, när jag sätter på datorn, först av allt läsa din blogg. Jag känner så för/med dig. Själv mår jag ganska dåligt psykiskt men inte fysiskt, förutom att jag inte har någon vidare matlust. Du är så ärlig och modig i dina beskrivningar om hur du mår. Det hjälper faktiskt mig. Jag skalll inte klaga. Den 16 aug går mitt flyttlass till Sollentuna. Jag har ingen kontroll, för mycket prylar och svårt att slänga, men jag tvingar mig till det i alla fall.... Allt känns bara som en enda stor röra här hemma. Igår blev jag av med bokhyllan, så nu ligger böcker precis över allt. Spara, kastas, ge bort mm, kommer ingenstans tycker jag och en massa böcker har jag i källaren oxå....... För att inte tala om allt porslin och köksgrejor o dyl. Jag behöver ju eg bara det nödvändigaste numera som ensamstående. Nej, fram för devisen: "rensa i röran" Men om det är lättare sagt än gjort. Och mina ungar vill ju inte ha något... Jag tänker så himla mycket på dig och ditt kämpar- och jävla annammahumör. Jag beundrar dig helt otroligt. Ja, detta var bara en liten hälsning om hur mycket jag beundrar och tänker på dig och jag håller tummarna för dig.Hoppas du orkar fortsätta med din blogg! Det känns som jag blivit beroende av den och hämtar kraft själv från Dig...
Jätte-jättekram
Agneta C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards