Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Ingela - 2 augusti 2008 19:01

Jag skulle inte skrivit ett enda litet ord om biverkningar som jag inte har. Engelskan har ett bra ord för sånt och det är "jinx", dvs att utmana ödet. När jag vaknade vid femtiden hade jag fått ett riktigt rejält "ryggskott" av sprutan. Längs med hela ryggraden. Det var inte så mycket annat att välja på än att ta två Panodil och försöka ligga så still som möjligt. Nånstans mitt på dagen sov jag en stund, gick upp och tog två Panodil till och la mig i fåtöljen i stället. Ett par timmar senare gav det sig äntligen. Gissa om jag är glad för att jag inte ska ta nån spruta ikväll!


Jag har annars klarat mig väldigt lindrigt från biverkningar just av Neupogenet. Lite ont har det gjort men inte alls som idag. Dom förra omgångarna har ju mina vita dippat rejält men igår var värdena bra. Det kanske är så att det här var kroppens sätt att tala om att gårdagens spruta var en för mycket?


En till biverkning har dykt upp igen och det är utslagen. Tidigare och tidigare för varje gång. Dags för en vecka med kladdiga örngott och buffar igen, med andra ord. Surt. Jag som nästan hade tänkt att testa peruken under veckan, när det nu äntligen har blivit lite svalare. Men det kommer att ta lång tid innan håret har växt ut, så det går fler tåg. Det har inte blivit fler än dom där enstaka små fjunen och inte har dom blivit längre heller. Ögonbryn och fransar sitter fortfarande kvar, fantastiskt nog.


Jag fick som jag ville till slut. Det har regnat nästan hela dagen. Visserligen är det fortfarande nästan 24 grader inomhus men det har ändå varit väldigt skönt.


Just det, det har ju på nåt magiskt sätt tillkommit 13 besökare i julistatistiken sen igår. Även ni ska naturligtvis ha en stjärna i himlen!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards