Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Ingela - 9 augusti 2008 20:08

I gårdagens post låg det en kallelse. Den 27:e augusti ska jag träffa en kirurg. Av någon anledning ska jag till KS och inte St Göran men jag klagar verkligen inte. Tvärtom. KS känns vid det här laget mycket mer "hemma". Kirurgen jag ska till är dessutom mycket engagerad i lymfologi och lymföden, vilket onekligen bådar gott för framtiden.


Det låg ett brev till i brevlådan, från Danderyd. Det visade sig vara en kallelse till mammografi, alltså den vanliga screeningundersökningen. Tydligen finns det ingen samordning. Visserligen har jag lovat mig själv att aldrig mer missa en sån kallelse men just nu känns det onekligen lite overkill. Eller kanske inte ändå. Om jag kommer ihåg rätt är det ändå meningen att jag ska göra en mammo efter sista cyton. Jag får försöka komma ihåg att fråga om det på torsdag när jag ska på återbesök.


Dagen idag har mest handlat om rinnande ögon och trötthet. Jag var in till grannarna ett par timmar och fikade, vilket gav lite välbehövlig omväxling till att göra ingenting. Jag börjar bli ordentligt less på att inte orka. Det värsta är att just tröttheten inte lär försvinna i första taget. Det är en mycket vanlig biverkning av strålning också. Hoppas, hoppas, hoppas att det blir så pass lång tid mellan sista cyton och operationen så att det kan bli några dagars fullt tempo i alla fall.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards