Alla inlägg den 9 september 2008

Av Ingela - 9 september 2008 18:16

Efter mängder med instruktioner från sköterskan och sjukgymnasten och lite väntan förstås, var det äntligen dags att åka hem. Hade tänkt ta en taxi men bussen stod där, så...


En mycket efterlängtad dusch blev det. Det var nog första gången som jag har varit riktigt glad över att håret är borta. Så mycket svårare hade det varit annars. Jag lyckades hitta en gammal svart resårkjol i en låda, så jag kunde gömma undan dränaget och påsen. Sen tog jag en sväng upp till jobbet. Mina gulliga kamrater hade köpt blommor och massor med spännande choklad. Självklart får ni dagens stjärna i himlen! Jag stannade och drack lite kaffe och gick runt och småpratade lite men ganska snart var det dags att gå ner till lägenheten.


Nu har jag äntligen fått lite mat i mig och ska snart gå och lägga mig. Det känns väldigt konstigt att inte behöva passa en enda tid. Inga kalla nosar som väcker mig på morgonen. Och jojomensan, hönsmatte har ringt och kollat så att hundarna mår bra- Busan är mycket bättre även om hon fortfarande har ont. Yoker är som han är och pussar hejvilt på tjejerna i Angskär. Skönt att veta att en vecka är löst i alla fall. Det här blir nog inte så lätt som jag hade trott. Jag hade nog förväntat mig att sjukgymnasten skulle lägga all energi på att få mig att göra övningar. I stället kändes det som att jag gick därifrån helt överöst med restriktioner. Men jag är väl inte helt i balans efter operation och sömnbrist. I morgon känns det säkert lite ljusare igen.

Av Ingela - 9 september 2008 08:11

Alla rumsgrannarna snarkade. Antagligen jag också dom korta stunder jag lyckades slumra till. Det är tydligen vanligt när man är nyopererad och ligger på rygg... Jag har hunnit med två första avsnitten av Idol 2008 och två gamla Hey Baberiba. Sen började fläkten på datorn låta som en traktor igen, så då ville jag inte störa dom andra.


Ett antal promenader fram och tillbaka i korridoren har det också blivit. Det är svullet under armen och insidan av överarmen känns som efter en tandläkarbedövning. Men det är tydligen helt normalt eftersom dom har kapat en hel del nerver. Nu har båda kirurgerna varit här och inspekterat och jag får åka hem idag! Med dränaget i och för sig och det får jag komma och ta bort på fredag. Om tre veckor är det återbesök hos någon av kirurgerna.


Nu ska jag först få lite mer information av sjuksköterskan och sen ska jag träffa en sjukgymnast. Sen så!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards