Alla inlägg den 11 september 2008

Av Ingela - 11 september 2008 18:40

I morse pratade jag med en bröstsjuksköterska och fick bekräftat att det är fritt fram att laborera lite med olika BH-ar. Jag behöver inte alls tvinga på mig den hemska skavande saken. Tydligen finns det ett linne som dom brukar dela ut som alternativ. Jag hoppas att jag kan få ett sånt i morgon när jag ska på sköterskebesök. Om inte, har jag kvar lite tajta linnen hemma sen danstiden, så det blir att rota lite i lådorna när jag äntligen kommer hem. Redan i natt bytte jag till en av mina egna BH-ar och det var en befrielse. Jag fick också löfte om att dom drar ur dränaget i morgon även om det inte har slutat rinna helt. Det ska verkligen bli helt underbart att slippa. Lite nervöst är det inför tejpbytet men det är också väldigt skönt att få såren bedömda av ett proffs.


Även idag var jag upp några svängar på jobbet och passade på att göra lite nytta. Det är lite intressant att jag har fått så många uppmaningar om att gå hem och vara sjuk och ta det lugnt dom här tre dagarna. Även om jag känner mig lite mörbultad och orörlig efter operationen, mår jag ändå så ofantligt mycket bättre både fysiskt och psykiskt än under cytotiden. Och då var det nästan ingen som sa att jag skulle gå hem och vara sjuk. Det kanske är så att en operation är lite mer greppbar och att det faktiskt inte går att föreställa sig hur jobbig en cellgiftsbehandling egentligen är. Det är ju knappt att jag själv kommer ihåg hur jobbigt det faktiskt var...


I morgon är det dags att testa om jag klarar av att köra. Jag har aldrig velat ha en automatväxlad bil men just nu hade det varit väldans bra. Men det känns faktiskt som att det kommer att fungera även med den egna bilen. Det vore skönt att komma hem ett par dagar också.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards