Alla inlägg den 15 september 2008

Av Ingela - 15 september 2008 19:21

Ja, nu är vi äntligen hemma alla tre! Mina små knähundar fullkomligt kastade sig in i bilen när jag kom, efter att ha kastat sig på mig förstås. Stygnen klarade sig i alla fall men jag inser att det kommer att dröja ett tag till innan det blir promenader med båda två i koppel... Busans öron är mycket bättre men i gengäld har Yoker börjat skaka på sina. Idag behövde jag inte göra annat än att ge Busan hennes droppar men i morgon bitti blir det rengöring på båda. Det är inte helt lätt att hålla varken 40 eller 50 kilo, samtidigt som man ska droppa något i öronen. I vanliga fall heller. Det är ändå svårare när man bara har en fungerande arm. Men nöden är uppfinningarnas moder, heter det ju. Vi kommer säkert på ett bra sätt.


I natt vaknade jag av en smäll. Bokstavligen. Ytterligare en granne som fyller jämt men det här var inte hans idé utan en annan granne som tyckte det var kul med en överraskning. Hmm... Tur att inga hundar var hemma ändå.


Det verkar som om känseln börjar komma tillbaka så smått under armen, för idag har det gjort ont lite då och då. Inte bara vid oförsiktiga rörelser. Det känns i alla fall inte mer svullet än igår och det man ser under tejpen ser bra ut. Det är fortfarande ett gult och svullet område under stygnen men inte värre än att jag står ut. Sjukgymnaströrelserna har inte riktigt fungerat idag heller men jag har ändå kört den hemkomponerade stående varianten. Inatt ska jag göra ett allvarligt försök att sova i sängen, inte minst med tanke på att det blir så himla trångt i soffan om jag ska samsas med två bernisar.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards