Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Vintertid

Av Ingela - 27 oktober 2008 19:13

Hur förklarar man för två hundar att klockan helt plötsligt är en timma mindre än vad dom har lärt sig att känna? Det går väl an på morgonen. Då brukar vi kunna variera tiden. Men på kvällen! Jag stod ut med deras tassande i en knapp halvtimme. Sen fick dom sin mat och sin kvällsrunda.


Idag testade jag att åka direkt hemifrån till strålningen. Det gick alldeles lysande ända ner till Bergshamraleden. Där kröp det fram. Jag som hade gott om tid på mig när jag startade, satt helt plötsligt och oroade mig för att inte hinna. Det går förmodligen snabbare att åka in och vända vid Norrtull. Visserligen känns det lite surt att behöva betala tre trängselavgifter men det är ju å andra sidan inte gratis att krypa fram i bilkö heller. Jag hann i alla fall och strålningen gick som den skulle.


Nu har jag klarat två dagar i rad utan plåster! Och utan att bli alltför irriterad. Och passerat tvåveckorsgränsen som icke-rökare!

 
 
Eva-Lena

Eva-Lena

27 oktober 2008 22:48

hej Ingela. Såg att du har slutat att röka, bra! Det är tufft att göra det just nu, men du är ju en tuff tjej så det kommer säkert att gå bra. För 1 ½ vecka sedan fick jag en kallelse, så på fredag ska jag genomgå en mammografiundersökning. Och jo, jag är lite nervös faktiskt.
Tänkte vi skulle äta lunch någon vecka när du har tid och ork, maila mig!
Kram, Eva-Lena, som har länkat till din blogg.

http://www.evalenajansson.blogspot.com

 
Dockmamman

Dockmamman

29 oktober 2008 21:06

Grattiskramar till dig

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards