Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Ingela - 22 januari 2009 18:43

Ända sen 1 april, när jag klev in på Bröstakuten, har jag varit deltagare i en forskningsstudie. Det är en psykosocial undersökning, med tyngdpunkten på livskvalitet och man får fylla i ett helt batteri med frågor med oregelbundna mellanrum. Med ännu mer oregelbundna (?) mellanrum blir man uppringd för en intervju och det blev jag i förrgår. Det var rätt intressant att verkligen fundera igenom hennes frågor.


Bland annat var jag tydligen den första som svarat att bloggandet och ett aktivt deltagande i Cancertjejer, vårt internetforum, var väldigt bra verktyg för mig i bearbetningen av min sjukdom. I alla fall som hon stött på, så det tyckte hon var väldigt intressant. Jag var mest förvånad över mig själv. Att jag gav så pass höga siffror på hur jag mår idag. Fast jag insåg att jag faktiskt gör det. Mår ganska bra alltså. Oftare och oftare. Tankarna är definitivt oftare på annat håll än i cancerlandet. Eller om jag nu bara strutsar eftersom mitt återbesök närmar sig med stormsteg...


Apropå Cancertjejer så har jag för ett litet tag sen fått ett väldigt fint hedersuppdrag. Jag har blivit administratör, tillsammans med fem andra tjejer. Jojomensan, gamla tanten har inte bara lärt sig att blogga. Hon fortsätter att lära sig nya saker. Cytohjärnan till trots!


Och i går hittade jag äntligen fram till ytterligare ett guldkorn på nätet; Stayfriends. Har varit på väg länge men det har inte blivit av. Det är ju 30 år sen i år som jag gick ut gymnasiet, så jag var lite nyfiken på om det är något på gång. Jag var själv involverad i tioårsjubileet men sen dess vet jag inte ens om det har varit något. I går gick jag in och kikade som sagt och hittade raskt ett antal gamla klass- och skolkamrater, både från mellan- och högstadiet och från gymnasiet. Hur kul som helst. Och ännu roligare var det att gå in på mailen i morse, då det visade sig att tre av dom redan hade lagt in mig som gammal skolkamrat. Och fler har det blivit under dagen. Så då blev jag ju tvungen att lägga in en bild, så jag kunde börja se dom andras bilder. Fast där fuskade jag och tog en gammal bild. Och sen blev jag så nyfiken på att se vad dom andra skrivit om sig själv, att jag slog till och blev guldmedlem. Detta om något är väl ett tecken på att Ingela börjar bli som vanligt. Tror jag i alla fall.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards