Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Ingela - 20 februari 2009 17:26

En hel vecka till. Mycket jobb och dåligt samvete för hundarna. Nästan som vanligt med andra ord. Fast inte riktigt, ändå. Jag läste igenom mina egna blogganteckningar härom dagen. Lite på förekommen anledning. Jag lade ut en länk på Facebook och vet att några där har varit inne och läst och också kommenterat i min logg. För första gången kunde jag  läsa utan att gråta. Det kändes väldigt distanserat. Inte som att det var någon annans blogg. Nej, jag brukar lipa desto mer just i andras bloggar. Utan mer som att jag är redo att lämna det värsta bakom mig. För den här gången i alla fall. Lite realist får jag väl ändå vara.


Torsdagen bjöd på en riktig upplevelse. Först gjorde jag och Lise-Lotte slag i saken och tog en gemensam lunch. Hur kul som helst! Men inte nog med det - på kvällen blev vi inviterade av Katarina på konsert i Berwaldhallen. Rachmaninovs tredje pianokonsert, ett pianostycke av Debussy och Ravels La Dance. Oj! Jag blir alldeles lycklig bara av att tänka på det! Efter konserten satt vi både länge och väl på en restaurang på Kungsholmen och pratade om allt möjligt.


Idag gjorde i och för sig sömnbristen sig påmind. Jag var trött som synden hela dagen och tog mig nätt och jämnt igenom programmet. Nu är vi i alla fall hemma i spenaten igen och andas med djupa andetag!


Och, Häxstickande mamman, det är jag som är otydlig! Det vore väl rakare att skriva ut att det är cancersystrarna jag menar. När cancersystrarna kommer in och lämnar ett tassavtryck, ger det både en speciell sorts styrka och mod. Och det är precis det jag hoppas ge till andra cancersystrar. På deras bloggar.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards