Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Ingela - 26 maj 2009 17:23

Idag var det så dags. Blodprov halvåtta, sedvanlig frukost i Radiumhemmets fik och sen blev jag slutligen insläppt till min något teknikstressade professor.


Han var väldigt nöjd med det han såg och bestämde sig raskt för att jag nu får byta medicin eftersom min tumör ändå var rätt "otäck". Så nu ska vi utforska en ny värld av biverkningar... Femar heter den nya medicinen och den har minsann sin beskärda del av biverkningar. Som vanligt känns det tryggt att ha den samlade kunskapen hos Cancertjejerna att ta till. Vissa får väldigt jobbiga biverkningar och andra känner ingenting. Det enda som var stressande att lässa om i FASS var att en av biverkningarna är håravfall. Visserligen väldigt ovanlig men just nu känns det mer än övernog att jag har en del kala fläckar av psoriasisen som har blommat ut...


Men, den som lever får se. Skoven ger sig förhoppningsvis med tiden. Kroppen har ju onekligen utsatts för en hel del och psoriasis har tydligen en hel del med immunförsvar att göra. Just idag är jag i alla fall helt nöjd med att ha blivit utsläppt på tre månaders grönbete!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards