Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

398

Av Ingela - 2 juli 2009 16:58

Ja, otroliga summan av 398 stjärnor i himlen delas härmed ut till juni månads besökare! Det är verkligen helt otroligt att så många kikar in trots att jag har blivit så usel på att skriva. Men kul!


Om det inte vore för värmen, så skulle det mesta vara ganska perfekt. Tack och lov för min BH-lösning i alla fall! Jag plockade fram en av dom andra sportisarna i måndags och sydde i en ficka i den också. Den blev ännu bättre. Inte så att det är jättebekvämt. Det tror jag inte är möjligt ens. Men det skaver inte och det känns mer som mig när jag kan använda en BH som jag ändå helt och hållet har valt själv. Nu har jag dessvärre slut på fickor, så det får bli en tur till Amoena nästa vecka.


Annars har veckans stora problem varit att försöka lista ut om jag tog min medicin eller inte i tisdags. Jag är helt säker på att jag gick ut i köket för att ta medicinen. Jag är också säker på att jag tog fram en ny karta för att fylla på förrådet i handväskan. Men det är ett enda stort hål i minnet mellan dom två händelserna... Och inte kommer jag ihåg när jag började på kartan heller. Jag trodde att jag mindes det men det fanns inte en chans att det kunde stämma. Så vad gör man? Jag kollade i FASS och det verkade som att det var värre att överdosera än att glömma en dag. Så jag tog i alla fall inte en till. Om jag nu tog den första. Ibland är det besvärligt med cytohjärna. Eller om det är åldern. Eller värmen. Eller en kombination av alla tre.


Käcka arbetskamrater tycker att det är dags att skaffa en sån där doseringsask, eller vad det nu heter. Men jag vet inte. Det känns så definitivt på nåt vis. Om jag för en sekund trodde att jag skulle komma ihåg att sätta en liten prick i kalendern varje gång jag tar ett piller, skulle jag testa det. Men det loppet är så kört på förhand. :) Möjligen att jag skulle klara av att komma ihåg att notera dom dagar jag börjar på ny karta. Men f-n trot. Jag förstår inte varför inte tillverkarna kan göra som med p-pillerkartorna, dvs märka kartan med veckodagarna. Det skulle ju vara till otroligt stor hjälp. Och det är ju liksom bara såna som jag som äter sån medicin... Jag ska ta och maila till Novartis och föreslå det.

 
 
Ingen bild

KoKlara

4 juli 2009 15:29

Kanske du kan rita små veckodagsbokstäver eller datum eller något med tuschpenna om det är en karta? Annars får man tänka något just när man tar tabletten typ Måndag - Mango och då kan man komma ihåg efteråt vilken frukt/stad/blomma etc det var jag tog idag... Det knepet brukar jag använda för sådant man gör ofta och så automatiskt att man inte vet efteråt om man har gjort det eller inte. Typ sätta igång mjölktanken efter mjölkning. Hälsning från en som hade "cytohjärna" redan innan det begav sig...

 
Ingen bild

Lise-Lotte

4 juli 2009 17:46

Bästa Ingela,
Man behöver inte ha cytohjärna för att glömma krumelurpillerna. Jag äter två mediciner varje dag. Varje dag frågar jag mig om jag verkligen tog dem....
Det är en sån vana att ta di däringa pillrerna att man gör det halvautomatiskt. (Eller också är det åldern!!! Hur ska det då bli om man skulle bli gammal??? Hjälp!)
Ett tag hade jag en sån där dosettask. Det var väldigt bra. Men man känner sig som sin egen mormor ;-) Hmmm. Borde kanske börja använda den igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards