Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Nervernas återförening

Av Ingela - 22 augusti 2009 08:10

Tänk så lycklig man kan bli av små, små saker. Som härom dagen när jag stod i duschen. Det kom kallt vatten under högerarmen. Och jag insåg att jag kände att det var kallt. Hurra!!! Det är första gången sen 8 september förra året. Det är fortfarande ett stort område som är mer eller mindre helt bedövat, under armen och på överarmen men nu börjar det verkligen hända saker.


Smärta har jag känt lite redan tidigare. Ultraljudet gjorde rejält ont faktiskt, när han tryckte längs med operationsärret. Och jag var sprudlande glad över det också! Man blir sån i cancerlandet :) Dessutom sa röntgenläkaren att det är vanligt att man blir lite överkänslig i början när nerverna börjar koppla ihop sig på allvar. Kliandet är nog det som är minst kul. Det kliar precis i armhålan. Ganska mycket ibland. Men det går liksom inte att klia tillbaka. Eller går och går. Det är väl mer rätt att säga att det är meningslöst att klia tillbaka eftersom det ändå inte slutar.


Det roligaste annars är felkopplingarna. Det är inte alla mina nerver som verkar ha varit så noga med att koppla ihop sig med sig själv, så att säga. Så jag kan stryka lite försiktigt i ena änden av ärret och känna strykningen i den andra.


Första veckan av utmaningen blev helt utan framgång. Jag gick upp ett kilo, helt enkelt. Man gör det om man envisas med att smälla i sig två portioner spagetti med ketchup efter att ha varit salladsduktig en hel dag. Till exempel. Det finns ännu värre exempel från denna första vecka som jag inte tänker skriva här. I måndags hittade jag äntligen motivationen. Alltså motivationen med stort M. Så nu har jag börjat om igen och är åtminstone tillbaka på ruta ett efter bara fyra dagar. På måndag har vi invägning på mitt rum igen, så jag väntar till dess med att ställa mig på vågen.

 
 
Ingen bild

Eva59

22 augusti 2009 13:26

Hittade din blogg på cancertjejer för ca 1v sedan, har läst lite varje dag och är nu framme vid idag. Du har verkligen delat med dig. Det ger stöd o tillro om en framtid.
Själv op jag 20/7 och väntar på att mitt hjärta (slutade slå under op) ska få OK för cyto och vad jag tror Herceptin, och även om cyto inte är något som man önskar sig så hoppas jag få börja behandlingen snart (för att minska återfalls risken).
Det är så skönt att du börjar återkomma i den "normala" värden.
TACK för att du delar med dig
Varma kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards