Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Att leva här och nu

Av Ingela - 15 februari 2010 19:21

Jag är ju med i en psykosocial studie, där jag brukar få svara på en mängd frågor om hur jag mår och hur jag tycker att jag har förändrats av min sjukdom och min behandling. Hittills har jag tyckt, och också svarat, att skillnaden inte är särskilt stor. Att jag inte har lärt mig särskilt mycket alls och att både sjukdom och behandling mest har varit i vägen för det liv jag vill leva.


Och just det tycker jag fortfarande. Att det har varit begränsande. Framför allt under cellgiftstiden, då jag nästan inte orkade någonting. Men också nu, när jag fortfarande aldrig sover en hel natt. Nog skulle jag hellre ägna helgerna åt roligare saker än att ta igen förlorad sömn...


Men jag tycker ändå att jag nu känner att jag faktiskt har förändrats. Typiskt nog eftersom det inte verkar komma fler frågeformulär eller intervjuer. Den senaste tidens tråkiga händelser och besked har fått mig att ändra fokus lite. Åtminstone i det privata och personliga perspektivet. Allt mindre krut går åt till framtiden och allt mer energi går åt till att leva ett bra liv just nu, vilket med största säkerhet kommer att leda till en bättre framtid om jag nu får vara med ett tag till. Och om jag nu inte får vara med ett tag till, så har jag ändå levt bra under tiden. Jag börjar lära mig att leva här och nu helt enkelt.


För ett tag sen köpte jag ju ett piano och igår var det dags för nästa instrumentinköp; en fiol. Nu har jag ju i och för sig kvar min gamla fiol men hur mycket jag än har spelat på den och hur mycket vi än har upplevt tillsammans, har jag egentligen aldrig tyckt sådär oreserverat mycket om den. Så jag har kollat lite i annonser och igår hittade jag ett spännande objekt. Lite provspelande i säljarens kök, gav rejäl mersmak, inte minst för att det ingick åtminstone en riktigt bra stråke och att helhetspriset var väldigt tilltalande. Så jag slog till! Och än så länge verkar vårt förhållande mycket lovande :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards