Alla inlägg den 1 april 2010

Av Ingela - 1 april 2010 14:00

Inte enligt onkologerna. Dom tycker att man ska räkna från den dagen då tumören opererades bort. Men i så fall skulle jag ju få vänta ända till september... Och hur man än vrider och vänder på det är det två år sen den där dagen när jag knuffades in i ett stort svart hål. Dagen D. Diagnosdagen.


Och då, 1 april 2008, trodde jag ju ändå att jag hade en i och för sig lite väl stor knöl. 23 millimeter var ju det läkaren sa. Jag trodde att den skulle opereras bort inom ett par veckor och att det kanske skulle bli nån sorts efterbehandling. Kanske var det rena rama turen att jag inte fick reda på hur det egentligen var. Om det nu berodde på inkompetens hos läkaren eller att dom har nån sorts rutiner som innebär att dom bara ger standardsvar. Inte vet jag. Men jag vet hur fruktansvärt bara ordet cancer lät.


Hade jag då fått veta att det fanns starka skäl att misstänka spridning till lymfsystemet. Att dom skulle leta efter metastaser för att dom faktiskt på allvar misstänkte att det kunde finnas just det. Att jag skulle få ett 18-veckors helvete på jorden med ET och att jag troligen ska tacka min lyckliga stjärna för att jag över huvud taget lever idag. Ja, då vet jag inte hur jag hade tagit mig igenom det hela...


Fast nu gjorde jag ju det och trots en del krämpor som väl ändå får anses uthärdliga, så lever jag. Och det har gått två år. Så grattis till mig och hurra för livet!


Och jag tackar naturligtvis min lyckliga stjärna. Och ger er, kära läsare traditionsenligt varsin stjärna i himlen. Lite trångt kan det bli för i mars var ni många. 853 stycken och definitivt rekord för min lilla blogg. Tack för att ni tittade in och hjärtligt välkomna tillbaka!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards