Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Ingela - 3 maj 2010 19:30

Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit orden "att vara anhörig är många gånger kanske till och med värre än att vara drabbad" eller liknande formuleringar. Och nu inser jag hur sant det faktiskt är. Samtalet jag fick förra lördagen innebar just att jag nu också är anhörig. Eftersom det här är min blogg skriver jag inte något om vem eller hur diagnosen lyder. Inte just nu i alla fall. Jag koncentrerar mig i stället på att reflektera över hur resan kan te sig från en annan vinkel.


Jag var i alla fall med, som anhörig, på ett besök på det som förut hette Bröstakuten. Samma ställe som släppte ut mig med minst sagt konstig information den 1 april för två år sen. Jag var taggad till tusen och hade läst på ordentligt för att inte historien skulle upprepas. Till min stora glädje var det ett helt annat stuk nu. Här fanns en erfaren kirurg och en kontaktsjuksköterska. I samma rum och på en gång och innan besöket var över var både operation och en hel del annat inbokat. Proffsigt och ändå varmt och empatiskt. Stjärna i himlen till er på Drottninggatan!


Och varsin stjärna till alla er 856 unika, underbara besökare under april månad, förstås!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards