Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Ingela - 6 juli 2010 21:51

Det tog ett tag att övertyga mig om att skifta diet men till slut har jag glidit över i en mer traditionell allsidig "äta något mindre-träna lite mer-bantning". Efter cirka en vecka med kolhydrater i kroppen är skillnaden helt enorm! Fem kilometer på crosstrainern som i drygt 1 1/2 månad har varit pest, pina och ett måste har helt plötsligt glidit över till att gå lätt som en plätt. Tränare Bob hade helt rätt med andra ord. Inte för att jag har gått ner något mer i vikt än. Så enkel är inte det fulgula pillret som motståndare. Men så mycket bättre jag mår! Och förhoppningsvis kan jag väl på allvar börja använda träningen till omfördelning och omvandling. Och muskler väger onekligen en hel del dom också.


Dom senaste dagarna har jag haft oroande ont i kroppen. Ledvärk och muskelvärk. Jag hade ju hoppats att det skulle hålla sig borta under sommarsäsongen men så blev det inte, tydligen. Just nu är det väderomslag, så det kanske är precis det det handlar om? Annars får jag nog lov att säga att jag ändå kommit lindrigt undan med det fulgula pillret. Övervikt och värk är väl ändå sånt som var och varannan klimakteriekäring får lära sig att leva med?


Hur som helst mår jag bra av att vara lite ledig. Faktiskt har jag sovit ovanligt bra. Förutom i lördags då, när grillkvällen med matlaget varade halva natten (men det var det värt!). Nu sover jag åtminstone sex timmar i rad nästan varje natt. Hur härligt som helst! Ska bli intressant att se vad som händer när jag går tillbaka till jobbet.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards