Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Ingela - 28 juli 2010 18:15

Jag vet unte riktigt vad dimsyn är. Kanske är det samma sak som att se lite suddigt? I så fall är det nog dimsyn jag har. I alla fall under 3-5 timmar på morgnarna, sen nån vecka tillbaka. Och då kan det med rätt stor sannolikhet tillskrivas det fulgula pillret som har dimsyn med på listan, som mindre vanlig biverkan.


Lite besvärligt är det. Framför allt om jag sover hemma och ska in till jobbet. Jag kan ju inte gärna köra bil om jag ser suddigt. Men även om jag sover i stan, är det rätt begränsande att inte kunna läsa ordentligt förrän frampå förmiddagen. Den enkla logiska lösningen är väl att krypa till korset och göra som fugulpillertillverkarna föreslår, dvs att ta pillret på kvällen. Det är bara det att jag har så himla svårt för att komma ihåg saker som ska göras på kvällarna... Jag får väl lägga in en påminnelse i mobilen och åtminstone prova ett tag.


Det kunde onekligen varit värre. I cancerlandet får vi verkligen påminnelser om det. Alldeles för ofta. Idag var det ännu en av mina finaste ET-systrar som fick besked om att hon har bc-celler i skelettet, dvs metastaser; Linda: http://lindaskriver.blogspot.com/ Titta gärna in och lämna en styrkekram. Det är hon så väl värd!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards