Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Ingela - 21 mars 2011 18:41

När jag kom fram till möteslokalen insåg jag snabbt två saker.

1. Professorn hade lämnat återbud

och i stället ordnat en ersättare, vilket jag väl hade kunnat leva med om inte

2. ett antal damer ville lukta gott


Som doftöverkänslig och parfymallergiker kändes det som ett väl stort hinder, när jag dessutom förväntar mig att må lika urkigt som vanligt efter seromtömningen om en stund. Så jag gick därifrån nästan direkt. Jag känner mig helt nöjd med det valet.


Av Ingela - 21 mars 2011 16:54

Det fungerade ganska bra ända tills inatt. Då har jag ändå utmanat ödet ganska rejält med att skippa resårband, flytta bokhyllor och flytta mamma. Och mammas saker. Men idag var jag tvungen att ringa. Syster T fick inte ut något. Inget alls där dom vanliga fickorna brukar vara. Så hon fick gå och hämta tortyrdoktorn.


Observera att detta inte är något elakt förtal. Det var han själv som döpte sig till det. Han lyckades inte heller få ut något där dom brukar sticka. Fast han försökte. Både mycket och länge. Av bara farten tryckte han in sprutan på ett obedövat område. Själva sticket gick bra. Det kändes faktiskt inte alls, så någon liten fördel finns det med att kapa nerver. Själva rotandet var värre. Det gjorde rätt ont men det fungerade. Till slut hittade han rätt och kunde dra ut lite drygt 20 ml. Efter två hela veckor! Vi fortsätter, om än med små steg, att gå åt rätt håll.


Och som plåster på såren fick jag boka in nästa operationstid. Den 25 maj ska jag förhoppningsvis lämna kliniken med två lika stora bröst. Eller små då, eftersom jag som sagt vägrar att stoppa in ett implantat. En och en halv timmes operation känns ju som en barnlek i jämförelse, även om ingen operation naturligtvis är att leka med. Enligt planen får jag till och med gå hem samma dag. Peppar, peppar säger jag. Fast den här gången är det ju inget lymfsystem inblandat, så jag kan väl få hoppas lite.


Igår fick jag äntligen se ännu ett avsnitt av the big C. Den serien blir verkligen bara bättre och bättre men jag undrar hur många som hittar den sent en lördagkväll på svt. För mig går den alldeles för sent i alla fall så det får bli stv play. Dessvärre är det bara senaste avsnittet som ligger i en vecka men det är inte för sent att börja titta nu. Det kan jag garantera.


Just nu sitter jag i valet och kvalet om jag ska gå på bröstcancerföreningens årsmöte. Egentligen är jag inte särskilt intresserad av själva mötet men efter det ska "min" professor föreläsa. Eller min före detta. Eller hur man nu ska uttrycka det. Jag går ju hos en annan onkolog nu. Det vore intressant att gå och lyssna. Är det någon som vet något om bc-behandling i framkant och framtid är det han. Och han har ju onekligen hållt mig i liv i snart tre år. Undrar om han känner igen mig?

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards