Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Ingela - 30 mars 2011 19:11

Han fick inte ut mer än 10 ml men just nu känns det som att det var precis det som behövdes. Idag var han på gott humör, tortyrdoktorn, och gav sig till och med tid att ge bedövning. Nej då, vi skämtade bara om det, och jag försäkrade honom om att det inte verkar vara nån större skillnad om jag får lokalbedövning eller inte. Han verkar vara lite fascinerad över att jag aldrig skriker. Inte som tortyrmakare eller allmänt elakt sadistiskt då utan mer yrkesmässigt fascinerad. Både när han sticker och när han rotar kollar han gärna in mina reaktioner. Men varför skulle jag skrika? Oftast känns det ju inte alls och när det gör ont är det ändå uthärdligt. Förresten ska han väl vara glad för att det inte står en landstingspatient i vårdgaranti och gastar i högan sky. Eller för den skull någon patient. Det borde väl kunna skrämma bort dom (andra) betalande plastikpatienterna. Kan man ju tycka.


Efter besöket hann jag med att handla, släpa upp alla varorna till lägenheten (eller snarare dra. Tanter använder Dramater med stolthet), vila en mikrostund och till och med orka med en sväng ner till avtackningen av en arbetskamrat. Fast där blev jag inte långvarig. Det var så varmt att febersvetten bara lackade. Nu ska jag bara hålla mig uppe såpass att jag stupar i säng och sover hela natten. Eller lite mer realistiskt åtminstone någon timme då och då. Hostattackerna verkar åtminstone ha gett med sig. Peppar, peppar.

Av Ingela - 30 mars 2011 13:24

Jag sitter just och försöker samla ihop lite krafter inför dagens besök på kliniken. Igår lyckades inte syster T få ut något och tortyrdoktorn stod vid operationsbordet. Först skulle jag inte ens få någon tid igår men jag kan garantera att man inte ger sig så lätt efter fyra månader som stammis. Vid andra telefonsamtalet lyckades jag övertyga den jag pratade med att det väl vore bättre att jag fick komma dit 15:40 än att bli uppringd vid samma tidpunkt. Lite nytta gav ändå besöket eftersom vi passade på att ta ett CRP. Det visade inte på några förhöjda värden, så jag kan vara förkyld i lugn och ro.


Eller lugn och ro, förresten. Det rinner rejält ur näsan och täpper till på två röda sekunder. Nysningar och hostattacker avlöser varandra och varje gång det sker måste jag snabbt dit med vänsterhanden och hålla i det nya bröstet. Inte för att jag på allvar tror att det är något som ska lossna, efter så lång tid, men obehaget i sig gör att det är värt det.


Igår somnade ännu en ET-syster in. http://lindaskriver.blogspot.com/ Vi är många som följt din kamp Linda. Nu får du i alla fall vila. Jag tänker på din familj och övriga anhöriga. En extra klar stjärna lyser på er nu.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards