Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Ingela - 14 maj 2011 22:02

Efter att ha varit både däckad och deppad kröp hon fram igen. Den krävande, bitchiga och pålästa patienten. Hon som aldrig skulle ha gett sig i första taget när det gällde det där blodprovet. Där ju en dag åt ena hållet gick hur bra som helst men var helt omöjligt åt andra. Men än är det inte för sent! En förhandling till blir det innan jag ger mig. Om ens då.


Det var ju faktiskt den förre chefen på avdelningen där jag behandlats och går på återbesöken dvs "min" professor, tillika en av dom främsta bröstcancerforskarna, som lärde mig att "om vi misstänker något, karvar vi inte i onödan". Ska jag då acceptera att vi "karvar" när vi inte ens vet om vi ska misstänka något? När det skiljer på en enda usel liten dag? Nej, så f-n heller! Inte utan att riva upp himmel och jord i alla fall. Det blir ett telefonsamtal på måndag! Eller ett gäng. Vad som krävs...


Jag vet inte riktigt vad som lockade fram bitchen. Kanske behövde jag bara vila. Eller kanske behövde jag bara skriva av mig lite frustration igår. Eller så var det dagens klassträff som gav så mycket energi. Visserligen blev vi bara fyra personer men mätt i kvalitet, räckte det mer än väl. Tack för det, vännerna! Eller var det kanske hockeymatchen härom dagen som väckte stridslusten. Eftersom jag inte har kollat på hockey på dom senaste tjugo åren eller så. Vem vet? Och vem bryr sig (mer än möjligen vårdpersonalen), så länge jag är "back on track"?!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards