Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Ingela - 24 maj 2011 18:28

En inte helt angenäm förberedelse inför operationen är Descutanduschen. Tyvärr blir man torr som fnöske efter en stund och när man inte får använda balsam i håret, försvinner det lite väl många hårstrån när man väl ska försöka borsta ut det. Men ren känner man sig.


Det skiljer sig rejält från vårdgivare till vårdgivare hur noga man är med det där. På kliniken är det både kvällen före och operationsdagens morgon som gäller. På KS räckte det med kvällen före och där fick jag dessutom dispens från att använda schampopåsen till dom ungefär fyra hårstråna jag kunde ståta med på den tiden (fast den dispensen hade jag nog fått på kliniken också). På St Göran brydde dom sig inte alls om Descutanduschen. Varken när jag opererade in eller ur venporten eller när mamma ändå gjorde en omfattande operation. Ärligt talat föredrar jag dom som vill att man är så ren som det går när det är dags för operation.


Snart är det dags att inleda fastan och om jag vill ha kaffe i morgon bitti, får jag ställa klockan på 05.00 Kaffe utan mjölk. Men även det är bättre än inget. Och inget är det som gäller från 05.30 Annars är kvällens planer inte mer specifika än att jag ska försöka bli trött och få sova åtminstone några timmar i natt. Eller förresten. En specifik plan har jag och det är att inte se på Plastikkirurgerna. Det vore ju mindre kul om tortyrdoktorn, eller någon av dom andra heller för den delen, skulle stå där och bända och ha sig i en bröstoperation. Eller näsoperation. Eller operation över huvud taget... Det spar jag nog hellre till efter morgondagen.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards