Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Ingela - 30 juni 2011 19:44

Jag har väl i och för sig aldrig varit särskilt förtjust i värme men så länge man kan lindra effekterna genom att vara i eller nära vatten, går det väl an. Och just nu får jag inte vara i vattnet. Möjligtvis nära men då i ordentligt påklätt skick. Eller i skuggan om det nu finns någon sådan i närheten av vattnet. Är man opererad så är man. Och då är man tejpad och när man svettas, så kliar det. Eller skaver. Men det där vet ni redan...


I morse kände jag att jag var trött på att bara "stå ut". På altanen i skuggan med en bok. Eller framför AC:n. Till att börja med försökte jag vända på rutinerna och börja med min powerwalk innan det skulle bli för varmt. Ungefär tre timmar för sent var väl det. Det blev inte mycket power i den promenaden men desto mer svett och flås... Då bestämde jag mig för en tur in till stora staden, med mellanlandning i Åkersberga för lite shopping. I lägenheten fanns det en hel del som väntade, som tvätt och städning. Och, inte att förglömma, en nybliven pappa som väntade i brevlådan! Jag får nog erkänna att just vetskapen om att säsong fyra av Dexter låg där, var ett av dom tyngre argumenten för att åka in till stan. Och för all del inget dåligt sådant. Det var trögt i början att lära känna Dexter. Jag försökte nog fyra gånger innan jag lyckades se hela första avsnittet men när jag väl hade sett det var jag fast!


En sak är jag faktiskt lite stolt över. Eftersom jag har lägenheten i samma hus som jobbet, lovade jag att gå förbi och attestera några räkningar. Det visade sig att nyckelbrickan låg kvar hemma i huset (fast jag såklart blev insläppt ändå). Den med halvtomma glas skulle väl deppa ihop över tankspriddheten men jag som satsar på halvfulla glas konstaterar att det om något väl är ett tecken på att jag har semester!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards