Alla inlägg den 4 september 2011

Av Ingela - 4 september 2011 03:06

Strategin fungerade väl sådär. Några timmar kunde jag sova på planet men jag var ändå rejält trött när vi väl var framme i Lindsborg. Tro för den skull inte att det gick särskilt bra att sova i natt. Några timmar lyckades jag i alla fall skrapa ihop som tur var, för vi har verkligen haft en heldag. Spel, kulturtur och som avslutning en äkta fotbollsmatch. Amerikansk förstås. Det var inte mycket jag begrep. Det kändes mest som en deja vu av vårt första besök i LIndsborg när vi blev ivägdragna på en basebollmatch. Men då som nu var det en upplevelse att bara vara där och uppleva stämningen. Och under kulturturen fick jag lära mig hur utvandrarna egentligen tillbringade sina första år i det nya landet. Åtminstone i Kansas men så var det nog på fler ställen. Konstigt att man aldrig har hört talas om "dug outs" förut.


Nu har vi avrundat kvällen med att öva lite inför morgondagens spelning i kyrkan. En låt har vi lyckats spika (vilket i ärlighetens namn innebär att vi båda kommer ihåg  hela låten. Även när vi spelar den två gånger) och vi har två valser som tävlar om att få bli andralåt. Dagsformen i morgon bitti får avgöra.


Konstigt nog verkar kroppen ha klarat sig förvånansvärt lindrigt undan den långa resan. Visst är jag både svullen och sliten men faktiskt inte mycket värre än vanligt. Jag kan lova att jag konstaterar det med en djup suck av lättnad. Och nu när temperaturen är på väg ner mot mer mänskliga nivåer, kommer kroppen säkert att må ännu bättre. Knoppen mår redan oförskämt bra.


989 klart lysande Kansasstjärnor på himlen går till augusti månads unika läsare. Ni är alltid lika välkomna igen!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards