Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Röntgentid

Av Ingela - 14 december 2011 20:48

Idag fick jag kallelse till röntgen. På tisdag är det dags. Det blev Ersta sjukhus eftersom KS väntetider är alldeles för långa. Jag kan ju tycka att det är ett visst respektavstånd (eller vad man nu ska kalla det för) mellan en enkel slätröntgen av axeln och en datortomografi av buk, thorax och axlar... Men jag håller mig envist kvar vid att det hela ju är bara för säkerhets skull! Och att det väl måste vara så att min ST-läkare och den hon nu rådgjorde med, tycker att det är bäst att kolla ordentligt när det ändå ska kollas. Hur som helst ska det nog till ett smärre mirakel om jag ska hinna få svar före jul. Mindre kul.


Lite mer kul är det faktiskt att den flyttade muskeln äntligen börjar mjukna märkbart. Kanske hjälpte hoten om att kräva nya ingrepp. Eller så var det bara dags för att det äntligen skulle gå åt rätt håll. Än så länge är det nog lång tid kvar innan det kan bli aktuellt med nästa ingrepp men nu har i alla fall hoppet väckts till liv igen.


Ännu mer kul är att jag äntligen har kommit igång med lite försiktig träning. Jag vill gärna pressa kroppen lite innan kallelsen till sjukgymnasten dimper ner. Mycket riktigt är jag mer svullen än vanligt i armhålan och bak mot ryggen, vilket stärker min tro att det egentligen är en lymfterapeut jag skulle behöva träffa. Men bortsett från svullnaden mår jag - som vanligt - så otroligt mycket bättre av att röra på mig, så det är värt det lilla obehaget.

 
 
Ingen bild

AnnaIlona

15 december 2011 10:11

Hej Bus.

Vad skönt att du mår bättre och kommit igång med lite försiktig träning. Jag ser framemot att köra igång med lite sådant snart också.

Tänkte höra med dig om BH- na som du köpt och var så nöjd med om jag inte missminner mig. Var köpte du dem?

God Jul och hoppas vi kan ses snart. Kram A

Ingela

15 december 2011 12:43

BH-arna köptes på www.tvins.com En liknande finns på www.tvshop.com/se
Kram!

 
Ingen bild

AnnaIlona

15 december 2011 17:01

Shoppat. 1000 tack för infon. kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards