Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Från tortyr- till snälldoktor

Av Ingela - 19 december 2011 19:30

Inte illa, får man väl lov att säga. Dagens kirurgbesök blev väldigt mycket mer optimistiskt än förväntat. Jag hade laddat till tårna med argument för att få min bröstvårta. Om det så skulle ske med hjälp av en lilltå, med risken att det skulle kunna misslyckas helt. "Klart att du ska få en vårta", blev det lite överraskande svaret. "Nu är det så mjukt att jag fixar det med huden på plats". Och som det inte var nog med det; jag kommer att få en vårtgård som är tillverkad av hud från ljumsken (ibland får tydligen hela kroppen vara beredd att rycka in med reservdelar). Fördelen med det är att den huden får en vårtgårdsliknande färg direkt efter flytten och att den då är där för att stanna. Jag slipper tatuering och framför allt slipper jag hålla på att förnya tatueringarna gång på gång. Om nu allt går som det ska, förstås. Jag är ju lite luttrad vid det här laget. Minst sagt...


Så här positiva besked får jag minsann inte varje dag och nu tänker jag glädjas åt det. Och det är ju inte precis varje gång som vi är glada samtidigt, jag, f d tortyrdoktorn och syster T. 6 mars blir nästa operation och då blir det också ytterligare finputsning av ärren och en liten korrektion av fettknölen på ryggen.


Men först och främst ska jag klara morgondagens röntgen. En liten tumme, tass eller tå mottages med tacksamhet i morgon vid halv tiotiden.

 
 
Ingen bild

mona

19 december 2011 20:03

Håller tummarna superhårt! Kram och må så gott från en trogen bloggläsare

 
Anna

Anna

19 december 2011 20:14

Vad skönt med lite positiva besked lagom till jul. Nu ska du väl inte ha sån otur som sit, det kommer att gå bra! Självklart håller vi tummar, tår och 8 tassar här i morgon! Kram och ha en God jul, Ingela!

http://www.anna-lindkvist.bloggagratis.se

 
Liselott

Liselott

19 december 2011 21:07

Håller både tummar, tår och tassar! :) Vad skönt med så positiva besked! Glad för din skull. :) *kram*

http://lisse1978.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Svea

19 december 2011 21:32

Härligt besked. Våra tummar och tassar har du i morgon!
Svea & Plexus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards