Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Ingela - 1 januari 2012 18:03

Egentligen var jag ute efter något helt annat. När vi tömde mammas lägenhet, vid hennes flytt till klostret, tog jag över en ofullständig kaffeservis. En cirka femtioårig servis som har visat sig alldeles utmärkt till att dricka espresso ur. Det var den jag hade bestämt mig för att komplettera åtminstone till ett halvt dussin. Det gjorde jag också. Efter lite efterforskningar på nätet, hittade jag en antikaffär som inte bara hade Prunus hemma. Han tänkte ha öppet på nyårsaftonen också! Jag gillar Prunus skarpt. Så det blev, förutom kompletterande kaffekoppar, två tekoppar också. Eller så får dom hänga med i kulturutbytet och bli cappuccinokoppar:)


  


Men så över till den omedelbara blixtförälskelsen. Jag har också växt upp med Lotus Gul. Även där tog jag med mig en högst ofullständig servis från mamma. Jag har väl aldrig ens reflekterat över om jag gillar designen eller inte. Det roliga med den servisen har alltid varit att tallrikarna har en misslyckad dekor. I stället för varannan gul respektive grå runt om, kommer det helt plötsligt två gula, och om jag inte helt missminner mig är hela gänget inköpt i andrasorteringsshoppen.


 


Sju flata tallrikar, en djup, två uppläggningsfat och en såssnipa är det jag hade i skåpet. Med betydligt mindre engagemang tog jag mig an uppgiften att åtminstone kunna komplettera med djupa tallrikar. Och då slog alltså blixten till!


 


Jag är ju ingen bra fotograf men gissa om dom små kaffekopparna är fina IRL! Instant love!!! Två stycken stod bara där och väntade på hyllan och självklart fick dom följa med hem! Och det allra roligaste var att ena kaffefatet visade sig komma från samma "misslyckade" produktionsomgång som mina tidigare tallrikar. Tyvärr hade han inga djupa tallrikar, så där är jag fortfarande på jakt om nu någon ligger och trycker på sådana. Hör av dig i så fall!


För övrigt vill jag passa på att önska er alla 1125 unika och underbara decembervänner ett alldeles GOTT, NYTT och särdeles fantastiskt ÅR!!! Även om regnvädret just nu döljer era stjärnor, finns dom där. Lita på det!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards