Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Ingela - 9 januari 2012 19:43

Ska jag skriva ett inlägg i dag alltså? Jag har funderat lite fram och tillbaka och bestämde mig till slut för att göra det. Om jag nu bloggar om min resa i cancerlandet, ska jag väl göra det också när vägen faktiskt kan börja leda åt fel håll? Eller om det nu bara är ännu ett falskt alarm.


För att ta det hela från början, så ringde min senaste onkolog idag. Hon hade fått röntgensvaren. När det gäller axeln/armen var allt frid och fröjd. Inget syns där. Däremot syns det något vid mastektomiärret. Lite oklart vad det där "något" är, så har jag möjligen märkt något själv? Inte mer än att jag ju faktiskt har lyft funderingar över dom små förhöjningar jag känt och både tidigare onkologer och kirurg har viftat bort dom funderingarna. Men nu finns det där, tillsammans med vätskan som syntes redan vid förra ultraljudet. Jaha, men inte är det väl någon akut orsak till oro? Nej, det är det ju inte men kan du komma i morgon? Nja, i morgon är inte så bra. Nehej, nästa vecka då - eller då jobbar jag ju natt. Kan du verkligen inte komma i morgon?


Men någon akut orsak till oro är det ju inte... Behöver jag ens skriva att jag såg till att kunna komma i morgon. Precis så absurda samtal äger rum dagligen i det absurda land vi kallar cancerlandet. Om någon nu sitter och håller på en oanvänd tumme i morgon vid kvart över elva har jag ett himla bra förslag på användningsområde!


Ber för övrigt om ursäkt för att jag hade missat att reklamen var tillbaka på bloggen. Nu är den borta igen!



Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards