Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Ingela - 11 januari 2012 19:12

Jag har förstått av alla "hur gick det då?" idag, att jag har lämnat er läsare med en rejäl cliffhanger. Det är lätt att glömma ibland att inte alla har tillgång till all information. Ingen skulle väl vara gladare än jag om jag hade kunnat svara på den frågan men några förväntningar hade jag inte.


Själva onkologbesöket gick väl bra, tror jag. Hon klämde och frågade om operationerna, klämde lite till och frågade om operationerna. Och till slut klämde hon med lite gegga och frågade om operationerna en gång till. På ett ungefär. Jag försökte att lägga ut lite olika krokar under tiden men hon är lite svårläst, min nya onk. Det är ju bara för säkerhets skull, gav ingen större respons. Jag får väl ändå räkna med att vara högriskare ett tag till, gav faktiskt ett mer lugnande: Så länge du går hos oss vill vi ha full koll. Och precis då, när jag nästan hade sänkt garden och börjat andas ut meddelade hon att hon inte bara skriver en remiss för ultraljud (vilket jag visste redan innan att hon skulle göra) utan också för biopsi om nu röntgenläkaren tycker att det behövs. Dessutom ville hon veta om jag fanns tillgänglig på mobilnumret ifall det gick att ordna tid på studs.


En enda gång tidigare, vad jag minns i alla fall, har jag blivit inringd på en remiss och det var när professorn hade glömt att lägga in en mammografi halvvägs in i cellgiftsdimman. Annars har alla remisser gått sin gilla gång i papperskvarnen och så småningom hamnat i brevlådan. Kanske ville hon bara se till att jag får ett svar så fort som möjligt. Så är det nog. Men det där med biopsi var inget jag ens hade ägnat en tanke åt innan gårdagens besök. Det är bara att hålla en extra tumme för att det inte ens kommer att behövas.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards