Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Att förena nytta med nytta

Av Ingela - 15 januari 2012 15:29

Jag tog en redig långpromenad idag. Till SÖS och hem igen. Lite nytta förenat med nytta. Något nöje är det verkligen inte i att gå dit men å andra sidan vet jag att jag skulle ångra mig för resten av livet om jag inte var där så ofta jag bara kan. Det blir mer och mer förvirrat. Till och med jag blev lite tagen på sängen när jag insåg hur mycket kortisondosen var höjd. Och i dag tappade jag faktiskt humöret när ännu en hurtig människa kom in och pratade med "Britta". Då avslöjade jag den hemlighet som uppenbarligen bara är en hemlighet i vården; hon heter BRITT! Hon har hetat BRITT i hela sitt drygt åttioåriga liv. Fast det står Inga-Britta i personbeviset. Är det för mycket begärt att hon kan få heta BRITT nu också??? Kan ni inte skriva in det i journalen??? Eller sätta en lapp på dörren, typ "Här ligger BRITT"??? Och i samma ögonblick fick jag dåligt samvete. Inte är det undersköterskornas fel. Dom läser ju in sig så gott dom kan. Men dom lovade i alla fall att kolla om det gick att få in en anteckning.


En av mammas väninnor var där och hon har erbjudit sig att sitta där om och när det behövs. Ett helt gäng stjärnor i himlen blir det naturligtvis till dig Inga-Lill. Och till alla er andra som tar er tid att gå upp en sväng och hälsa på.


Och jag då? Jag väntar fortfarande på kallelse till UL och ev biopsi. I min lilla absurda tankevärld känns det faktiskt bara bra att ingen har ringt om en tid. Då var det väl inte så bråttom som det kunde verka, då. Fast visst vore det skönt att få det ur världen.

 
 
Ingen bild

AnnaIlona

15 januari 2012 20:07

Skönt med en promenad, det skingrar tankarna med promenader och gör 1 gott med motion. Förstår att det är tufft med att din mamma är sjuk o inlagd på SÖS. Skickar dig tonvis med styrkekramar Bus. <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards