Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Ingela - 28 februari 2012 19:06

I torsdags begravdes Gull-Britt. Det var en väldigt vacker stund, med väldigt mycket vacker musik. Och med många glada återseenden, mitt i det sorgliga. Så många fyrväpplingar som jag inte har sett på jag vet inte hur länge! Och vid minnesstunden fick jag möjlighet att prata med en av mina gamla skolkamrater. Han är onkolog, så vi led inte precis brist på samtalsämnen. Nu är jag mitt uppe i förberedelser för nästa begravning. Det mesta är nog på plats men det dyker upp nya saker hela tiden.


Jag håller också på att förbereda mig inför operationen, både mentalt och rent fysiskt. När jag ändå skulle ställa om mig till tillåtna värkmediciner, bestämde jag mig för att testa ett tag helt utan. Det var kanske inte den mest intelligenta idén jag fått. När temperaturen åker jojo runt noll, brukar jag ha som mest värk. Så även denna gång. Mest ont har jag haft i hälarna och benen. Men nån gång måste insidan av kroppen få vila sig lite. I alla fall från dom medicinerna jag faktiskt kan låta bli att ta. Och nästa vecka är det ju dags för dundermediciner igen. Dom hämtade jag ut idag. Lite fundersam blev jag över korttidsstarkingarna. Vid dom två tidigare operationerna har jag fått vid behov, max tre gånger per dag. Den här gången var det fyra. Hur mycket ondare ska det göra den här gången tro? Eller kan det helt enkelt vara så enkelt att olika narkosläkare har olika standardrecept? Jo, så bestämmer vi att det är.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards