Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Ingela - 25 juni 2012 21:12

Hoppas att jag inte trampar några tidigare hyresgäster i närtid alldeles för hårt på tårna nu. Men jag kan inte låta bli att fundera. I nya lägenheten finns tre fönsterbrädor, som är/var täckta med fejkad, självhäftande nästansomomdetkundevaritmarmorplast. I tre olika färgnyanser. Inte alltför skrikiga men alldeles tillräckligt gräsliga. I köket hade en liten bit lossnat. Och under det där plasttäcket, visade sig en helt underbar perstorpsskiva! Inte en fläck. Inte en reva. Utan en helt felfri perstorpsskiva. Och jag frågar mig - hur tänkte dom då, då?


Ännu värre blev det när jag skulle utforska hur det såg ut i vardagsrumsfönstret. Där var det inte bara fejkad, självhäftande nästansomomdetkundevaritmarmorplast. Nej, för säkerhets skull verkar det som att någon har varit där med ett extra lager klister... Det sitter fast, med andra ord. Men med en god portion envishet, en bra kniv och ett förråd av medicinsk bensin ska jag nog kunna lösa det här också. För även där döljer sig en lika underbar perstorpsskiva. Om jag bara får bort klistret, förstås. Det som stör mig lite, är att det nog faktiskt kunde varit jag för ett antal år sen. Som inte tyckte att perstorpsskiva var något märkvärdigt. Inte hade jag väl någonsin klistrat dit nästansomomdetkundevaritmarmorplast. Men kanske nästansomomdetkundevaritnågotannat. Och hur tänkte jag själv då, då?


För övrigt är även förrådet tömt nu. Det kändes som lika bra att passa på när det ändå började regna. Och med regnet, lugnade allt det där rinnet, nysandet och kliandet ner sig. Helt plötsligt kom det lite mer ork så nu börjar till och med diverse tavlor och krokar komma på plats. Inte ens dom fulgula orkar ställa till med några värre bekymmer än vanligt. Så jag mår helt enkelt ännu mer oförskämt bra!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards