Alla inlägg den 26 november 2013

Av Ingela - 26 november 2013 18:39

I dag var det dags för onkbesöket. Säga vad man vill men jag har ändå tur nästan jämt och får träffa väldigt bra och kloka människor. Så även i dag när jag fick glädjen att lära känna ännu en ST-läkare. Varför det hade blivit som det har blivit med återbesök och sköterskebesök kunde han inte svara på. Inte heller varför bara ena remissen hade gått iväg. Han höll i alla fall med om att det är dags för en bentethetsmetning och lovade att skicka iväg en remiss. Kanske hinner jag göra mätningen innan jul och kan då få svaret från honom. Annars blir det nån annan som får äran att leverera det. Just i det här fallet spelar det faktiskt ingen större roll. Det är ju inget cancer- eller intecancerbesked precis utan handlar om ifall jag ska behöva återuppta bekantskapen med vidriga veckopillret eller inte. Vilket i och för sig inte är nån liten fråga. Stor nog för att vara livskvalitetsavgörande men inte livsavgörande, om ni förstår hur jag menar. Och den hänger ju lite ihop med om jag ska fortsätta med fulgulepillret.


Och fulgulpillret var nästa fråga vi avhandlade. Han tycker att jag ska äta i fem år till. För säkerhets skull. Och för säkerhets skull skulle han ta upp det på konferensen i dag. Så i morgon eftermiddag får jag besked om det blir så. Och om det blir så gäller följande: Årliga sjuksköterskebesök och mammografi i fem år till, med onkbesök vid behov. Ännu en alternativplan, med andra ord. Vad som gäller om det inte blir nån fortsättning med fulgulpillren var mer oklart. Eller snarare helt oklart men det spar vi i så fall till i morgon.


Lite kluven känner jag mig. Visst vore det å ena sidan skönt att slippa all stelhet, all värk och allt illamående. Fast å andra sidan känns det ju som en extra säkerhet att fortsätta, om det nu skulle vara så illa att det finns några Hemske Haraldyngel kvar där i kroppen. Jo, jag vill nog helst fortsätta.


Vis av tidigare erfarenhet var jag lite förberedd på att hjärtat skulle slå några extraslag då och då, så jag slapp panik, akutremiss och lång väntan på akuten den här gången. Efter sedvanligt klämmande här och där släpptes jag ut på grönbete igen. Om nu inte konferensen i dag kom fram till något annat förstås. Men det tar vi som sagt i morgon.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards