Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Ingela - 1 maj 2008 15:14

Jo, jag vet. Jag borde naturligtvis ha åkt in och demonstrerat idag. Framför allt eftersom mina kinder var så härligt sosseröda...


Men jag hade redan bestämt mig för att skolka. Idag är ju sista dagen innan jag går in i en 18-veckors förgiftning. För att inte få en allergisk reaktion av gifterna och för att motverka biverkningar ska jag fr o m idag peta i mig 32 kortisontabletter. 32! Maxdos enligt FASS är 8 per dag för en vuxen person. Jag tog mina 16 tabletter i morse och gick sen ut i trädgården och satte mig på en stol, så att någon åtminstone skulle se om jag föll ihop. Det gjorde jag inte. I stället blev jag hur speedad som helst och satte igång med diverse arbetsuppgifter i trädgården.


Och dom sosseröda kinderna är tydligen ytterligare en biverkning av kortisonet...


Nu är det dags att åka till stan, proppa i mig 16 tabletter till och sen försök sova. Hur jag nu ska kunna sova, speedad och nervös som jag är. För nervös är jag så det räcker. Jag läste i FASS om mina gifter; Epirubicin och Taxotere och det är inte precis måttligt vilka biverkningar man kan få. Om man nu inte får en chock redan vid droppet... Och sen är det alla mediciner mot biverkningar. Och så några mediciner mot biverkningsmedicinernas biverkningar. I morgon blir det 41 tabletter totalt! Om jag över huvud taget står på benen...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards