Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Vår!

Av Ingela - 25 april 2010 19:08

Äntligen, äntligen! Hela helgen har gått åt till att röja i hundgården, tömma komposter, slänga skräp på Görla och städa huset. Och allt detta med ett underbart väder! Håller det bara i sig till i morgon, får nog hundarna ha en premiärdag i hundgården.


I fredags låg det en förfrågan om att delta i en studie i brevlådan. Jag är ju redan med i en studie, om det psykosociala runt att få ett cancerbesked och behandlingarna. Det här handlade mer om arv och livsstil och syftar till att kunna ställa mer precisa diagnoser och ge individualiserade behandlingsplaner i framtiden. LIBRO-1 heter den och det som krävs av mig är att svara på en webbenkät och att skicka in två rör med blod. I nuläget i alla fall. Det känns som ett lindrigt pris för att kunna vara med och driva forskningen framåt. Webbenkäten har jag redan besvarat. Proverna tänker jag passa på att ta när jag ändå ska på återbesök den 10 maj. Hemske Harald (min tumör, alltså) lär redan finnas i biobanken eftersom jag redan i början av resan skrev under ett medgivande om att spara både det ena och det andra...


Även denna vecka slutade med ett sorgebesked. Conny fick ge upp sin kamp mot herr C. Sov i ro, vännen. Dessutom fick jag ett samtal som jag verkligen aldrig hade väntat mig, eller velat ha för den delen, men resultatet av det spar vi till mitten av nästa vecka.

 
 
Anna

Anna

25 april 2010 20:36

Hej Busan!
Den där studien är jag också med i, fick pappaer för nån månad sen. Tråkiga besked på cancertjejer, tar det aldrig slut på tråkigheterna? Sköt om dej och mor. Kram Anna

http://www.anna-lindkvist.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gabriella

26 april 2010 22:24

Hoppas resultatet av det oväntade telefonsamtalet är av det bättre slaget. Verkar vara väldigt många tråkiga besked i ditt liv just nu. Sköt om dig.
/Gabriella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards