Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Om man inte satsar, vinner man inte

Av Ingela - 7 februari 2011 18:05

Om jag jämför gårdagens mående med tidigare söndagar, så hade det verkligen hänt något igår. Jag var helt enkelt piggare och kände mig i betydligt bättre fysisk form. En 1 1/2 timmes promenad i raskt (nåja, jämfört med dom senaste månaderna...) tempo kändes som bra bevis för att det verkligen har vänt nu.


Så vi bestämde tillsammans, sjuksköterskan och jag idag, att nu chansar vi. Alltså blev det ingen tömning idag. Gissar vi rätt, är det ungefär halva mängden jämfört med förra måndagen och nu börjar vi närma oss läget när det är dags att tala om för kroppen att den får fixa det här själv. Till att börja med bestämde vi att den åtminstone får jobba ett par dagar till. På torsdag har vi ny avstämning. Inte för att jag tycker att det är särskilt kul att åka dit en gång till men har vi tur kan vi kanske låta det gå ännu längre tid till nästa gång. Om vi inte får jackpot förstås för då kan det vara färdigtömt. Oj oj, nu blev det många peppar, peppar...


Gissar vi fel, var kanske helgens uppryckning enbart en effekt av lördagens Cancertjejer-forumfest. För gissa om det var fantastiskt! Som alla forumträffar. Oftast är det några som träffar varandra regelbundet, några som har varit med några gånger och några som är med på sin första träff. Så var det även denna gång men jag är rätt övertygad om att ni skulle haft svårt att se vem som var vem. Vi känner vi ju varandra rätt bra från cybervärlden och vi har alla ett behov av att få vara oss själva även IRL. Och det är nog precis det vi kan tillåta oss att vara. I alla fall dom vi är just i läskiga cancerlandet. Även om vi alla har olika diagnoser, behandlingar och upplevelser finns det alltid någon som kan haka på och bekräfta i någon del. Svårt att förklara men stort att uppleva. Även om vi alla helst skulle ha sluppit. Vara i cancerlandet alltså. Men när vi nu är där kan vi faktiskt kosta på oss att ha både trevligt och roligt tillsammans. Och största stjärnan i himlen till Katrine och hennes festfixartrupp för jättegod mat samt till A och hennes snälla chaufför som lät mig lifta både dit och hem!

 
 
Ingen bild

Lise-Lotte

7 februari 2011 19:00

Åh vad skönt att det börjar bättra sig! Jag håller alla tummar!

Det måste vara ovärderligt med ert forum. Ingen utomstående kan ju någonsin förstå på riktigt.

Kram
L-L

 
Ingen bild

Katrine

7 februari 2011 21:12

Tack för stjärnan Ingela. Det värmer. Och ängelen pryder min byrå.
OCH vad skönt att det börjar ordna sig.
Kram från en fortfarande trött festfixare.
2 sena kvällar är mer än denna kvällströtta tant klarar av.

 
Ingen bild

anneli.hall@live.se

7 februari 2011 22:38

Hej!
Det var mycket kul att få träffa dig,din signatur kommer jag ju ihåg från allra första början.Även om jag hade satt ett helt annat utseende på dig i tanken!
Kram Anneli H

 
Ingen bild

Annailona

8 februari 2011 18:29

Hej Busan!
Vad trevligt det var att träffa dig igen efter sådär 2, 5 år.....
Skönt att det börjar gå åt rätt håll med vätskeansamlingen.
Kramar från Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards