Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

Äntligen!

Av Ingela - 4 januari 2013 19:10

Efter en månads ihärdigt illamående gav det sig i lördags. Bara så där. Fyra helt underbart illamåendefria dagar fick jag innan jag vaknade illamående i onsdags igen. Fast då var det mer som vanligt. Ett par timmar på morgonen, ett par timmar efter fulgulpillerintaget. Det är inga problem att hantera så länge jag slipper det där konstanta.


Så jättebra gick det väl inte med önskan om minusgrader. Däremot insåg jag att jag hade en julklappsönskan till och den bestämde jag mig för att försöka fixa alldeles själv. Jag har skrivit några gånger om mina kraftiga och kraftigt växande skäggstrån och den ojämna kampen jag fört mot dom. Nu gav jag mig själv en epilator i julklapp. Eller snarare en epil-AJ-tor. Det var inte nådigt när klorna grep tag i stråna men resultatet efter var desto bättre. Nu återstår bara att se om det ohejdade växandet lugnar ner sig på lite längre sikt.


Lite försenat vill jag önska er alla ett riktigt gott 2013 och naturligtvis ge er alla varsin traditionsenligt starkt lysande stjärna!

 
 
Ingen bild

Håkan

4 januari 2013 19:36

Hej Ingela! Allt gott och god fortsättning på året! Det där med skägg har jag inte funderat så mycket på, kanske en tjejgrej... ;-) hoppas du mår bra/ bättre än förut! Och prata mer om det usla i FAS3, många förstår inte vilka usla villkor de har, det måste göras mer tydligt! och det gör mig så förbannad! Och till sist, vinster i välfärden är ett j-a otyg och måste bort, något annat kan inte vara rätt. Det är en oerhört viktig fråga, liksom att få bort bemanningsföretagen som utarmar en trygg arbetsmarknad för individen med goda villkor och skapar ett slit och slängbeteende hos företagen som nyttjar dessa företag, det är för enkelt att använda detta gummiband som bemanningsföretagen utgör. Trygga anställningar, goda villkor och en rimlig inkomst skapar en arbetsmarknad som mår bra utan att minska möjligheten till vinst i konjunkturkänsliga företag, människor som mår bra producerar mer! :-) Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards