Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Ingela - 13 oktober 2008 18:08

Vaknade i morse med feber och rinnande näsa. Jag bestämde mig för att ta ett par Panodil och försöka sova bort det. Det gick ganska bra, för nästa gång jag vaknade var jag i alla fall piggare. Fast fortfarande snuvig. Egentligen var det rätt bra. Det underlättade nämligen dagens stora, definitiva. Att sluta röka. Jag har lovat, både mig själv och professorn, att sluta innan strålningen. Och med bara en vecka kvar, var det väl hög tid. Egentligen hade jag tänkt göra det tidigare men ibland kan man behöva en lång startsträcka. Och bättre sent än aldrig.


En av cancertjejerna skrev en tråd om han hon tänkte sluta idag, så jag hakade på. Strax före klockan nio tog vi varsin sista cigarett (som inte ens smakade gott pga förkylningen). Sen gick jag och duschade och satte på ett nikotinplåster. Och på den vägen är det. Jag var lite röksugen vid fyratiden och lite mer röksugen när jag kom hem men inte värre än att det gick att hantera. Har man bara bestämt sig, är det inte så svårt (inte än i alla fall. Peppar, peppar). Dessutom har jag insett att den som tagit sig igenom sex ET-kurer inte gärna kan tramsa över ett par dagars abstinens... Så mymlan - dagens stjärna i himlen till dig, som gav mig den knuff jag behövde. Och för att du troligtvis just nu får dina gifter. Kämpa på tjejen!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards