Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

Ett år har gått

Av Ingela - 7 februari 2013 19:56

I dag är det ett år sedan mamma somnade in. Jag minns dig med värme och glädje och tänder mitt rosa ljus för dig i kväll, mamma.


Det har inte blivit mycket bloggande på senaste tiden. Jag har drabbats av bloggtorka, helt enkelt. Inte kan jag hålla på att skriva om hur ont jag har. Visserligen kom det en period med minusgrader men det var samtidigt så fuktigt att värken höll i sig. Tre dagar i Sälen var nästan ett gyllene undantag, Fast där var konferensstolarna så obekväma att jag fick ont i ryggen i stället. Och nu är vi uppe runt nollan igen.


Inte kan jag hålla på att skriva om mina vakna nattimmar heller. Dom blir ju varken fler eller färre för att jag håller på och gnäller om dom. Nu har jag fått in ett riktigt brevbärartempo på morgnarna så jag kan sova en timme längre. Tack vare det är jag åtminstone inte konstant trött. Det är mest irriterande att bara kunna sova i omgångar.


Men det jag kan skriva om är bristen på illamående. Bara nån liten enstaka gång har det behövts ett illamåendepiller. Mera sånt, tack!


Och det jag kan skriva om igen och igen, åtminstone en gång per månad, är hur fantastiskt det är att så många tittar in på bloggen. 562 fantastiska läsare var här under januari månad. Trots ett enda inlägg. Stor lysande stjärna till var och en!

 
 
Ingen bild

gunnarsson-lord@telia.com

7 februari 2013 22:21

Man får faktiskt gnälla ibland, ont försvinner inte men goda tankar från andra i natten kan ge viss lindring. Kram E

 
Ingen bild

Barbro

12 mars 2013 02:11

Kram till dig söm orkar. Jag orkade inte lika mycket som du gör när min ena förälder gick bort i cancer.
Kram kram kram och styrka /Narbro

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards