Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Man vänjer sig... eller?

Av Ingela - 17 augusti 2010 20:16

I alla fall med det mesta. Som att vara hundlös. Jag får lite rapporter då och då om hundarnas nya "jobb" och det verkar gå bättre än vad jag nånsin kunde ha hoppats på. Att omplacera två hundar på 8 respektive 6 1/2 år i en ras som har 7, möjligtvis närmare 8 om man har tur, som medelålder är ju verkligen inget man kan räkna med. Men det finns uppenbarligen änglar även IRL! Visst är det tomt men det känns faktiskt väldigt bra att ha gjort det som är rätt för hundarna. Det viktigaste nu är nog att inte fylla alla tidsluckorna med jobb. Det är alldeles för lätt hänt och det gynnar ingen i längden...


Något som jag aldrig kommer att vänja mig vid och som jag vägrar att vänja mig vid är när herr C slår till mot våra riktigt unga tjejer. Och framför allt när han slår till igen och igen. Det är så lite man kan göra men vi kan åtminstone lämna ett litet tassavtryck i bloggarna. Så, för alla som vill ha en extralysande stjärna i himlen, är det bara att gå in och läsa hos

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.13171756

eller

http://enklalivet.blogg.se/

och alltför många fler. Och lämna som sagt mer än gärna en kommentar. Helst med en varm cyberkram. Kämpa på tjejer!


Som ni märkt finns det numera en funktion där ni kan ställa frågor i min blogg. Det får ni mer än gärna göra. Framför allt när det gäller min sjukdom och mina behandlingar.


För övrigt kan jag bara konstatera att det fulgula pillret håller ställningarna. Det verkar inte spela nån roll hur jag äter eller hur jag tränar. Vågen visar detsamma. Tack och lov börjar det synas rejält på kroppen att det sker en viss omfördelning i alla fall. Annars hade jag nog gett upp. Nu när det har varit så otroligt fuktigt i luften under den senaste veckan, har värken i lederna verkligen gjort sig påmind. Och i musklerna. Men fortfarande vet jag ju inte hur det skulle ha varit om jag inte hade tränat. Och jag tänker inte chansa...

 
 
Ingen bild

Ylva

18 augusti 2010 21:09

Förstår att det blev väldigt tomt. Det är nog viktigt som du skriver att inte bara fylla tomrummet med jobb. Försök att gå utomhus fast det är väldigt svårt att "gå i tomme" när man har varit van med hundar... Cykla kanske?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards