Alla inlägg den 20 november 2008

Av Ingela - 20 november 2008 18:50

Idag skärpte jag till mig lite och såg till att vara klar i tid, så jag kunde åka buss bort till KS. Jag hann knappt vänta i en minut, förrän jag blev insläppt. Det är riktigt, riktigt rött nu. Tur att det bara är tre gånger kvar. Tre! Nu har jag börjat nedräkningen på allvar. Visst vet jag att biverkningarna kommer att hålla i sig i minst ett par veckor till. Dessutom ska jag ju börja med Tamoxifenet på tisdag och då är det ju dags att börja samla på nya fräscha biverkningar. Men ändå. Bara att slippa vara låst varje vardag. Yes! Det känns som om kontrollspaken börjar vara inom räckhåll.


Tyvärr verkar mina planer om att ha åtminstone en veckas semester för att fira detta grusas rätt rejält. Nästa vecka kan jag möjligtvis vara ledig på fredag. Veckan därefter ser möjligen något bättre ut men jag kommer att behöva jobba minst ett par, tre dagar Men jag ska inte gnälla över det. Jag har ju faktiskt bestämt alldeles själv att jag ville hålla mig kvar i matchen så bra som det bara gick under hela behandlingen. Jag hinner nog vara ledig både före och efter jul, så det löser sig.


Just nu njuter i alla fall både jag och hundarna av att vara hemma, även om det nästan är fyra minusgrader ute. Jag bestämde mig för att åka hem redan på förmiddagen, för att få lite skrivjobb undanstökat. I morgon har jag bestämt mig för att bara åka in och stråla, möjligen åka vidare in till jobbet för att skriva ut det jag har gjort idag och sen åka hem igen. Då kan jag lämna hundarna hemma och handla i lugn och ro på vägen och ändå finns det gott om tid att skriva vidare när jag kommer hem.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards