Alla inlägg den 20 december 2008

Av Ingela - 20 december 2008 19:11

Kan inte låta bli att skriva ett inlägg om just detta ämne. Att man ska behöva drabbas av en dödlig sjukdom för att påminnas om att man faktiskt inte kan leva utan. Och då menar jag bra musik. Musik med stort M. Musik som får en att nyfiket undra vad som kommer i nästa takt, även om man hört den tusen gånger. Musik som får en att spricka ut i ett fånigt leende. Musik som väcker danslusten! I somras återupptäckte jag Groupa och Filarfolket under mina rallyturer i skogen. Nu är det Hedningarna. För några veckor sen letade jag rätt på min bärbara mini-disc och hittade några riktiga gamla godingar. Bland annat Hedningarnas första skiva. I torsdags fiskade jag upp tre cd-skivor med Hedningarna ur brevlådan. Oj! Är det en skiva man bara måste ha hört innan man dör, så är det nog Kaksi... Fast om man lägger till Tina Vieri från Trä, så dör man extra lycklig!

Av Ingela - 20 december 2008 16:53

Ja, näst sista julbordet för året i alla fall. I går intogs det i sällskap med pensionärerna. En mycket intressant upplevelse. Tydligen har jag tillräckligt mycket hårfjun på skallen för att den som inte visste något innan, inte nödvändigtvis drar slutsatsen cancer. Vilken känsla! Att få mötas av en frågande min när jag svarar "jo, NU är det bra" på den hemska, vidriga frågan "Hur mår du"".


Att jag sen gärna kunde må bättre, blir av underordnad betydelse. Men visst vore det kul att slippa ledvärk och illamående. Och den där j....a magen som inte har fungerat sen i våras. Annars är väl egentligen humörväxlingarna värst. Så länge som aggressionsattackerna riktar sig mot icke levande ting, går det väl an, men det händer då och då att det kommer människor eller hundar i kläm... Det finns naturligtvis inte stjärnor i himlen nog för att ursäkta ett sånt beteende men alla ni som råkat komma i vägen för klimakterieBusan får ändå varsin som lite plåster på såren!


Idag har vi i alla fall varit på långpromenad, jag och knähundarna. Och passat på att kliva i alla lerpölar som fanns. Inte för att jag längtar efter att få skotta men lite snö vore faktiskt kul. Om inte annat för att slippa få in alla lerpölar i sängen...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards