Alla inlägg den 31 december 2008

Av Ingela - 31 december 2008 17:32

Åtminstone önskas alla som är kloka nog att låta bli alla dessa små och stora smällare ett riktigt gott nytt år och framför allt en trevlig nyårsafton! Det är lika jobbigt varje år när man ligger där med en skakande hund. Jag har försökt att dra för alla persienner, har alla taklampor tända och både TV och stereo står och vräker ut ljud på hög volym. Men det verkar inte hjälpa alls. Tur ändå att man bor på landet där det inte smäller hela tiden i flera veckor... Ingen av hundarna ville ens gå ut och kissa efter maten. Vi lär väl få gå upp extra tidigt i morgon.


Precis som om jag inte borde ha lärt mig vid det här laget... Så fort som jag hade dristat mig till att blåsa faran över efter magsjukan, så kom den naturligtvis tillbaka. Igår var det dags för risdiet igen. Egentligen borde jag väl ha nöjt mig med det idag också men det var ju ändå nyårsafton! Så efter en potatisgratäng mår jag väl ungefär så illa som man kan må, utan att spy. Men det blev väl en logisk avslutning på detta år där jag blev snuvad på alla andra storhelger också.


Man behöver i alla fall inte vara särskilt röksugen när man mår illa. Om man nu ska se något positivt i det hela. Om jag räknar rätt så har jag nu varit rökfri i elva veckor och två dagar. Rätt imponerande om jag får säga det själv! Så det tänkte jag fortsätta vara. Några andra nyårslöften bryr jag mig inte om.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards